Uuden talouden ilmiöihin keskittyvä Red Herring on valinnut suomalaisen EatAndTheCityn Euroopan innovatiivisimpien yritysten joukkoon.

City-lehden ympärille kasvaneen City Digital -mediakonsernin kansainvälistyvä ravintoloiden löytämisen alusta, EatAndTheCity, on valittu sadan innovatiivisimman eurooppalaisyrityksen joukkoon.

City Digitalin toimitusjohtajan Ilkka Lavaksen mukaan Red Herringin listasijoitus on hyvin merkittävä yrityksen tulevaisuutta ajatellen.

- Se on luonteva askel kansainvälistymisessämme. Olemme esimerkiksi saaneet merkittäviä asiakkuuksia Saksasta. Saksan suurimpiin mediataloihin kuuluva Süddeutsche Zeitung on auttanut meitä avaamaan ovia muihin jakelukanaviin Saksassa. Esimerkiksi Berlin Food Weekin ja Capitalin kanssa kehitämme modernia ravintolakulttuuria. Avaamme  toimiston Isossa-Britanniassa tänä kesänä, ja meillä on jo Lontoossa sopimus erään merkittävän mediatalon kanssa, Lavas kertoo. 

Listalle pääsy auttaa Lavaksen mukaan avaamaan ovia ja tekee helpommaksi saada pääomia kasvun kiihdyttämiseeen. Tarkoituksena on avata A-kierros vuoden 2019 alussa.

Uuden talouden ilmiöihin keskittyvän Red Herringin Euroopan finaali järjestettiin Amsterdamissa.

- Meidät on huomattu maailmalla. Suomalaisesta erinomaisesta markkinointiosaamisesta kertoo hyvin se, että jopa yksi Intian suurimmista mediataloista oli jo kuullut meistä positiivisia suosituksia, Lavas kertoo.  

Vuonna 1986 perustettu City-lehti oli yksi mainonnan uranuurtajista jo printtiaikana. Yhtiö loi Suomeen ensimmäisenä viraalimedian, teki pöytävaraussivustoista  TableOnlinen sekä järjestää suosittuja SYÖ-viikkoja.

- Haluamme auttaa ihmisiä löytämään kaupungista parasta ja kannustamme viettämään enemmän laatuaikaa yhteisen pöydän ääressä, Lavas toteaa.

EatAndTheCity on vuonna 2016 perustettu ravintoloiden löytämisen alusta, jolla on toimintaa useissa kaupungeissa Suomessa, Saksassa ja Virossa. EatAndTheCity on osa City Digital -konsernia, johon kuuluvat  muun muassa pöytävarausjärjestelmä TableOnline.fi, ravintolahakukone Eat.fi, mainosverkosto Improve Media sekä City.fi.