Nykyiset makusuuntaukset ja skandinaavinen keittiö ovat oiva partneri Spätburgunder-viinille, ja teemaviikoille osallistuvat ravintolat ovat toivottaneet teeman laajennuksen tervetulleeksi.

Tänä vuonna kampanjaa toteutetaan yhdessä Turun, Tampereen ja Helsingin ravintoloiden kanssa, joista monet ravintolat ovat olleet mukana alusta saakka. Viikkoja juhlitaan myös Kuopiossa ja Jyväskylässä, ja Lahti on mukana uutena kaupunkina.

Mukana on kaiken kaikkiaan 31 ravintolaa. Helsingistä Riesling-viikkoihin osallistuvat Carelia, Zinnkeller, Grotesk WineBar, Latva ja Aito. Uusina ravintoloina mukaan lähtevät Sinne, Gastrobar Emo ja Nokka.

Turun alueelta kampanjaan osallistuvat viiniravintolat Tintå ja Viinille sekä ravintolat Smör, E.Ekblom ja Pinella sekä Naantalista ravintola Le Soleil. Turun uusia tulokkaita ovat Mami ja Kaskis. Tampereella viiniteemaa toteuttavat nimekkäät Ravintola C, Gastropub Tuulensuu, Hella & Huone, Tiiliholvi, Henriks, Champagne bar Santé, Masuuni ja Näsinneula.

Jyväskylästä mukana ovat Vesilinna Restaurant ja Harmooni. Kuopiossa jyllää maineikas Musta Lammas. Lahti on uusi kaupunki, ja siellä teemaa toteuttaa neljä ravintolaa: Roux, Hirvihaaran kartano, Grill&Distillery Taivaanranta ja Casseli.

Ravintolat tarjoavat Rieslingin ja Spätburgunderin ympärille rakennettuja makunautintoja kukin omaan konseptiinsa parhaiten sopivalla tavalla. Kampanjan aikana ravintoloissa on muun muassa rakennettu keväisiä erikoismenuita viinien kera, ja monet tarjoavat erikoisuuksia oman maahantuontinsa kautta. Ravintoloissa tarjotaan erilaisia tastingeja ja leikkimielisiä kilpailuja. Luvassa on myös saksalaisten viinitilallisten vierailuja.

Riesling-teemaviikot on aikaisempina vuosina otettu varsin innostuneesti vastaan. Viikkojen aikana myös sosiaalista mediaa käytetään soveltuvin osin ja sen avulla kerrotaan tapahtuman kulusta. Sosiaalisessa mediassa järjestetään myös leikkimielisiä kilpailuja, joissa asiakkaat voivat jakaa kokemuksiaan sekä lähettää kuviaan. Arvontakilpailun pääpalkintona voi voittaa matkan Saksaan. Toisena palkintona arvotaan kaupungeittain ravintola-ilta yhteen kampanjassa mukana olleeseen ravintolaan.