Teemaviikot piristävät syksyn ja talven myyntiä

Teemaviikkojen avulla saadaan tarjottua asiakkaille jotain arkitarjonnasta poikkeavaa.

Teemaviikkojen avulla haetaan liiketoiminnan kasvua: normaalioloissa Oktoberfest on Plevnassa vuoden paras myyntiaika, Panimoravintola Plevnan ravintoloitsija Marika Tähtinen-Hakala sanoo. 

Tähtinen-Hakalan mukaan teemaviikot vaativat taloudellisia ja ajallisia panostuksia, mutta niiden järjestäminen on siitä huolimatta kannattavaa. Hän muistuttaa, että teemaviikkojen tulee tukea yrityksen liikeideaa. Esimerkiksi panimoravintolan ei kannata järjestää sushiviikkoja, koska se on ristiriidassa liikeidean kanssa.

Henkilökunta tulee perehdyttää teemaan ja viikkojen vaatimiin erityisvaatimuksiin, jotta he pääsevät kunnolla mukaan tunnelmaan.

– Jos menee ravintolaan teemaviikkojen aikana ja huomaa, että henkilökunta ei ole siinä mukana, niin eihän tapahtuma tunnu miltään. Meillä henkilökunta odottaa Oktoberfestiä ja tekee tosi mielellään töitä sen aikaan.

Plevnassa Oktoberfestien perusidea on pysynyt samana ravintolan perustamisesta lähtien, mutta jotain uutta tuodaan mukaan jatkuvasti. Kokonaisuudessa on pyritty siihen, että paikalle olisi helppo tulla matalalla kynnyksellä. Päivällä saattaa käydä eläkeläisiä syömässä, alkuillasta taas perheitä ja myöhemmin riehakkaampaa juhlakansaa. Plevnan panimomestari Sam Viitaniemi valmistaa vuosittain myös Oktoberfestoluen.

Plevnan vakivalikoimasta nykyäänkin löytyvä weizenbock on aikoinaan ollut tällainen erikoiserä, josta asiakkaat tykkäsivät niin paljon, että se jäi jatkuvaan tuotantoon. Tavoitteena olisi saada Oktoberfest-olut myös pulloon, jolloin sitä voisi myydä asiakkaille mukaan.

Näin suunnittelet teemaviikot

  • Valitse teema, joka sopii yrityksesi liike-ideaan – myös villit ideat toimivat!
  • Aloita teemaviikkojen suunnittelu hyvissä ajoin.
  • Varmista, että teemaviikot tuovat lisäelämyksiä asiakkaille.
  • Panosta sisältöön ja ohjelmaan: muutama viiri ja yksi teemaolut hanassa ei riitä.
  • Ota henkilökunta mukaan suunnitteluvaiheeseen, jotta he sitoutuvat tapahtumaan.

Vinkit antoi Panimoravintola Plevnan ravintoloitsija Marika Tähtinen-Hakala.

Sulje mainos Tilaa Aromi