Suomessa ravintolaruokaa voi tilata kotiin neljässä kaupungissa – Helsingissä, Espoossa, Turussa ja Tampereella. Vuonna 2016 tilausmäärät kasvoivat keskimäärin 15 prosenttia kuukaudessa, kunnes syksyn vaihteleva sää johti jopa kaksinumeroiseen viikkokasvuun.

– Ravintolaruoan kotiinkuljetuksesta on nopeasti tullut suosittu tapa järjestää ruokailu ja tärkeä osa ihmisten jokapäiväistä elämää.  Olemme löytäneet skaalautuvan liiketoimintamallin ja oppineet, mikä on tärkeintä asiakkaillemme ja yhteistyökumppaneillemme, sanoo toimitusjohtaja Ville Vasaramäki.

– Kuljetamme Suomessa vuoden aikana miljoona annosta, kasvatamme merkittävästi partneriravintoloiden myyntiä ja tarjoamme kuluttajille runsaasti uusia ruokailuvaihtoehtoja.  

Aiemmin marraskuussa Foodora käynnisti myös ensimmäisen laajan TV-kampanjansa.
– Kaksivuotiaalle kasvuyritykselle valtakunnallinen prime-time TV-mainos on merkittävä virstanpylväs, kertoo markkinointipäällikkö Daniel Jyllikoski.

– Foodora on noussut nopeasti tuntemattomasta start upista kaupunkiympäristön tunnetuimpien kuluttajabrändien joukkoon.

Foodora toimii jo 50 kaupungissa, kymmenessä eri maassa. Yritys mahdollistaa kotiinkuljetuksen jo yli 8 000 ravintolasta, joista suurin osa ei ole aiemmin tehnyt kotiinkuljetusta. Yrityksen ydintoiminnot työllistävät yli 1 000 henkeä, joiden lisäksi Foodoralla on maailmanlaajuisesti yli 7 500 lähettiä. Suomessa Foodora tarjoaa työtä jo yli 350 hengelle, joista 30 työskentelee yhtiön toimistoissa.